‘Goedemiddag, receptie Hinthamerhotel.’
Ik zoek nog steeds naar de juiste toon om als receptionist van het Hinthamerhotel de telefoon op te nemen. Soms vrees ik dat er tóch nog een restje sluismeester in mijn stem doorklinkt. Nou ben ik nooit een man van veel woorden geweest maar in het verleden kostte het me geen enkele moeite om via de marifoon met een schuttende binnenvaartschipper te kletsen. Daarentegen weet ik me geen raad als ik bijvoorbeeld een dame uit Loenen moet informeren of de kamers ook zijn voorzien van een föhn. ‘Nee…’ ‘Pardon?’ ‘Géén föhn.’ Sla ik nou wel of niet de juiste toon aan? Ik doe in elk geval mijn best om klantvriendelijk te klinken. Maar of het ook lukt? Feit is dat de dame uit Loenen onmiddellijk heeft opgehangen.
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Ik ben Brugwachter Teus. Samen met mijn hond Henk woon en werk ik per 1 april in het brugwachtershuisje aan de Hinthamerbrug - Archieven
Augustus 2020
Categorieën |